Monday, June 09, 2008

Takde kerja la ni

Aktuelinye..... aku dah tender resignation nak dekat sebulan dah kot, tapi sebab notis 3 bulan, dok ada lagi 2 bulan lah nak kena berlakon. Ingatkan dah tender tu clear la, rupenye bos mangkuk aku tu ada lagi bagi assignment - dah tau nak pakai lagi aku, awat tak kasik naik gaji awai-awai, tak pun cari lah pengganti cepat-cepat. Tu lah kaum Christopher George, cuma tak tukar nama je lagi, tapi bahasa dah lupa dah.

Lantak pi la, kalau aku tak siap pun bukan dia boleh buat apa. Cuma aku buat jugak la, sebab nanti rezeki tak halal pulak, tapi lebih-lebih takdak la, cukup sekadar secukup rasa. So, memandangkan aku duduk dalam bilik ni tutup lampu (save cost - dan juga supaya orang ingat takde orang dan tak singgah), aku akan balance balik cost tu dengan mengesurf internet, dan apa yang aku sudah jumpa, memang best.

Mula-mula aku saja nak surf cari diving parafanelia... camna nak eja malas nak spell check... ingat kot semua lebih kurang macam gambar ni le....
Rupanya, memang power..... macam-macam benda ada, cuma duit je la takde.... tapi bak kata orang duit boleh dicari....

So kalau ada duit aku nak beli benda ni la, cool gila, macam-macam nombor ada, mintak nombor ekor pun boleh, dah la 18k gold... baru la Paris Hilton kot... ke tak lagi?
Lepas tu dive kalu musti ada ambience power punye...mp3 la beb... apa laga.....
Kot-kot mau communicate dengan other divers, boleh pakai ini simple sms punye gadget.... rupa dia pelik sikit la, kot-kot makcik-makcik yang bawak kereta sensorang boleh pakai, tak tau la kan..... I baru amatur belum legend lagi...
Takpun kalau nak phone member yang tak diving, pakai ni terus la.... tunggu apa lagi?
"Yo watper beb, blub, wa underwadder ni, 40 meter wa cakap sama lu...blub.... wa tengok ikan ni fobia lak... macam muka monyet...blub"
Dan masa dive tu mesti la nak nampak macam superunderwaterspy.... pakai goggle/mask ini macam la kawan....
Kalau rasa macam tak best, cuba tengok inside la kawan.... ada HUD ooooo..... giler bester...... macam Streehawk pulak rasa...
Letih kalu..... ni ada cara bergaya bergerak dalam air tanpa berenang.....
Kalau letih jugak, sampai lelah dan asthma.... pakai snorkel ni sudah la.... kalau tak pam ventolin siap-siap... atau apa-apa gas lain yang sewaktu dengannya.... tak pun bubuh sekali dalam tank mix dengan oksigen dan nitrogen ... lagi senang.... kena la orang calculate RVT pulak untuk ventolin tu.....
Gila best.... puas hati aku duduk kat ofis tapi tak buat kerja ofis..... tapi buat jugak la sebenornya....

Kasik la can, bak kata omputih, swimming while drinking the wadder..... saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan....

1 comment:

Anonymous said...

Memang sahih tak ada kerja...kekekeke